15
o
Mas Shipping Ltd. Certification ISO 9001 - 2008 by SGS United Kingdom Ltd. London
Terminal 6 S.A.
Terminal 6 S.A.
Muelle Sur:
Construido de hormigón Aº con 3 tres torres de
embarques y sus respectivos pescantes, permite
embarque de buques oceánicos de hasta una eslora
máxima de 230 metros, permitidas por la Autoridad
marítima, con un ritmo de carga de aprox. 1800
tons/hora los 365 días del año, además de granos,
subproductos se embarca por éste muelle también
aceites vegetales, y biodiesel que se produce en las
mismas instalaciones de Terminal 6 SA. Este muelle, al
igual que el muelle norte, se encuentra operable las 24
horas del día los 365 días año, las entradas y salidas de
él son sin la necesidad de utilizar remolques, solo con
la asistencia y asesoramiento de prácticos de puerto.
South Berth:
In operation as from 1987 offering a berthing front of 155 m
afforded by 4 dolphins together with 2 outlying dolphins
together with 2 outlying dolphins for bow and stern moorings,
depth alongside 12,20 m (40 ft), air clearance at datum 21 m
.Cape size vessels load here. Tugboat assistance is not required.
Grain and by-products are loaded at this berth via 2 feeder lines
and 4 loading arms with 2 outlying dolphins for bow and stern
moorings, depth alongside 12,20 m (40ft), air clearance at datum
21 m. Cape size vessels load here. Tugboat assistance is not
required. Grain and by-products are loaded at this berth via 2
feeder lines and 4 loading arms which allow 2 products to be
handled simultaneously directly from silo, trucks or wagons at a
loading rate of about 800 TPH by-products and TPH grain per
loading line.
km 456 Río Paraná
Puerto Gral. San Martín
Muelle Norte:
Construido en hormigón, consta de 3 torres de embar-
que, por donde se realizan cargas de granos, subpro-
ductos a un ritmo de 1800 tons/hora. El mismo puede
operar con buques de hasta 230 metros de eslora
máxima, no es necesario la utilización de remolcadores
para entrar o salir del mismo y se halla operativo
durante las 24 horas 365/días al año, los buques allí
operando lo pueden hacer a calados máximos permi-
tidos por las autoridades sin restricciones.
North Berth:
Sloghthly up-river from the older South Berth, this berth was
built originally to attend the unloading of river barges
carrying bulk cargo from up river ports using grab discharge,
and in 1998 a new berth was built parallel toward parallel
towards the channel leaving a 23 meters wide gap for barges
operations. The new berth was built improving the south
berth, to accommodate ocean going vessels and is
operational since 1999.berth details: 4 dolphins with 161 m
berthing front and two outlying mooring dolphins. LOA 275
m; depth alongside 12,20 m (40ft); air clearance 25 m at
datum. Equipment: 2 loading arms with spoon trimmers. Load
rates: grains 1000 TPH, pellets 800 ton. This berth is
connected to the terminal by a single belt conveyor, and will
eventually be fitted with a second belt plus two additional
loading arms (see also Resinfor for Vegetable oils loading).